Workshop on scientific journal writing for school counselor in Pamekasan
(1) Universitas Kanjuruhan Malang
(2) Universitas Kanjuruhan Malang
(*) Corresponding Author
Abstract
References
Ardi, Z., Erlamsyah, E., & Ifdil, I. (2017). Peningkatan Kualitas Penulisan Artikel Ilmiah bagi Kepala Sekolah. Jurnal Aplikasi IPTEK Indonesia, 1(1), 25-34.
Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford university press.
Chairunnisa, C. (2016). Pemberdayaan Guru Melalui Pelatihan Penulisan Karya Ilmiah di Sekolah Menengah Kejuruan. Faktor Jurnal Ilmiah Kependidikan, 3(2), 105-114.
Daharnis, D., & Ardi, Z. (2017, December). The Use of" Psychological Tests" for Early Childhood. In International Conference of Early Childhood Education (ICECE 2017). Atlantis Press.
Fairclough, R., & Thelwall, M. (2015). National research impact indicators from Mendeley readers. Journal of Informetrics, 9(4), 845-859.
Ghufron, S. (2014). Artikel Ilmiah: Anatomi, Bahasa, dan Kesalahannya. EDU-KATA, 1(1), 1-10.
Gumilang, G. S. (2016). Metode penelitian kualitatif dalam bidang bimbingan dan konseling. Jurnal Fokus Konseling, 2(2).
Gunn, W. (2014). Mendeley: Enabling and understanding scientific collaboration. Information Services & Use, 34(1-2), 99-102.
Hamdi, A. S., & Bahruddin, E. (2015). Metode penelitian kuantitatif aplikasi dalam pendidikan. Deepublish.
Manullang, J. (2017). Membangun Daya Nalar dalam Penulisan Artikel Ilmiah. Generasi Kampus, 7(1).
Russell, R. M. (2013). Research methods. Final Report on the 2013 Season of The Mayapán Taboo Cenote Project, 23.
Simanjuntak, B. A., & Sosrodiharjo, S. (2014). Metode Penelitian Sosial (Edisi Revisi). Yayasan Pustaka Obor Indonesia.
Thalib, S. B., & Si, M. (2017). Psikologi pendidikan berbasis analisis empiris aplikatif. Prenada Media.
Wahyuningtyas, N., & Ratnawati, N. (2018). Pelatihan Dan Pendampingan Penulisan Artikel Jurnal Bagi Guru-Guru Ips Kabupaten Malang. Jurnal Praksis dan Dedikasi Sosial, 1(1), 40-47.
Yusuf, A. M. (2016). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif & penelitian gabungan. Prenada Media.
DOI: 10.24036/4.33319
Article Metrics
Abstract View : 321 timesPDF : 288 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.